epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Morgonstjärnan

Publicerad 2022-08-18 12:06:06 i Allmänt, Bokrecension,

Karl Ove Knausgård  är ett känt namn för de flesta, även om man kanske inte läst något av honom. Jag har läst den första delen i hans Min Kamp-serien, samt denna bok, som heter Morgonstjärnan
 
 
Man får lära känna några olika människor - och dessa är mästerligt beskrivna! Det dessa människor har gemensamt är att en helt ny stjärna plötsligt syns på himlen och att forskarna inte kan förklara hur det kommer sig. Denna stjärna kommer att påverka människor på lite olika sätt och på ett sådant sätt att de inte vet om det, inte ser sambandet. Dolda krafter löperamok.
 
Åh, den här boken hade varit perfekt om inte så många olika människor hade varit med! Det blir bara långdraget, man hinner nästan glömma vad som hände personen ifråga från gång till gång denne dyker upp i berättelsen. Det är 8 åersoner, det hade räckt med hälften. 
 
Jag har provat läsa någon annan bok med Knausgård men nu ger jag upp. Han lever inte upp till mina förväntnigar, trots att han är en av de skickligaste personporträttörerna jag någonsin läst. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela