epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Den magiska bokhandeln, del 4; Boksmugglarna

Publicerad 2022-08-24 16:06:56 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

Den 4:e delen i Anna James serie om Tilly, Den magiska bokhandeln; Boksmugglarna, så får man stifta närmare bekantskap med Milo, han som bor på det magiska tåget Quip tillsammans med sin farbror Horatio. Tillys morfar och Milos farbror har blivit förgiftade och nu måste de försöka hitta ett botemedel. Den enda som kan hjälpa dem verkar vara den ondskefulle Alkemisten, som är den som förgiftat dom! Tilly och Milo ger sig ut på en jakt med en kamp mot klockan. Samtidigt håller Arkivet att falla samman pga bristande bokmagi. Men till sin hjälp kommer de mest oväntade personer att dyka upp. 
 
 
 
Som jag sagt om dom tidigare delarna; tänk om denna serie fanns när jag var barn! Då hade jag slukat den flera gånger om! Men även som vuxen har jag stor behållning av att läsa om Tilly och hennes äventyr. James vet verkligen hur böcker kan påverka ens inre och vad en viss enskild bok kan få betyda. Läsglädjen, läsupplevelsen - ja, det magiska i böcker, just det lyckas James få fram, utan att det låter klyschigt eller för simpelt. Jag kan bara vänta med spänning på en fortsättning! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela