epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Kärleksbrevet

Publicerad 2022-04-12 18:21:52 i Allmänt, Bokrecension,

Ingen läsare kan ha undgått att höra om Lucinda Riley, som är bäst känd för sin serie De sju systrarna. Innan denna internationella framgång, skrev hon en hel del andra böcker, som nu ges ut på nytt, bl a då hennes roman Kärleksbrevet. Boken utspelars sig i mitten av 1990-talet. En känd och högt älskad skådespelare dör och Joanne som är journalist, bevakar begravningen, men hon är ute i sista sekunden och hamnar längst bak bredvid en gammal dam. Av damen ifråga får Joanne ett brev, ett innerligt uttryckt kärleksbrev. Joanne börjar så småningom att undersöka vem som har skrivit brevet och vem det är skrivet till. Hon kommer en hemlighet på spåren som absolut inte får komma fram och någon eller några är bokstavligen talat beredd att gå över lik för att hindra hemligheten från att komma ut.
 
 
 
Romanen är en berättelse om svek, om kärlek som trotsar allt, om hopp och om förtvivlan och vad en människa är beredd att göra för den man älskar. 
 
Men den är ganska grund, karaktärerna är ytligt beskrivna, en del dialoger är klumpiga och tafatta och berättelsen tappar farten halvvägs. Men jag antar att om man älskar Lucinda Riley så är detta saker som man gärna överser med.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela