epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Snödrottningen

Publicerad 2021-09-10 18:32:52 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

Ett överjordiskt ljus visar sig för Barrett Meeks på himlen över Central Park, fyra dagar efter det att han blivit övergiven av sin senaste pojkvän - via ett sms. Barrett bor ihop - han hade ingen annanstans att ta vägen - med sin storebror Tyler och dennes flickvän Beth som är döende i cancer, trots det ska dom snart gifta sig. Barrett jobbar deltid i en affär som säljer vintageprylar, där Beth är delägare och Tyler är faktiskt en bra musiker som dock tror han måste knarka för att skriva bra musik.
 
Snödrottningen av Michael Cunningham är precis så överjordisk som ljuset Barrett Mekes såg i bokens första mening. Snödrottningen är en berättelse på ett varsamt språk, vacker och skör som glas, samtidigt hård som diamant. Cunninham förnekar sig inte utan levererar ännu en finkänsligt och initierad berättad roman om relationer. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela