epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Antologi om bibliotekariens yrkesroll

Publicerad 2021-03-29 15:49:02 i Allmänt,

I den nya antologin När nyfikenhet, driv och kreativitet möts. Bibliotekariens roll som producent och utvecklare utgiven av KB berättar 18 skribenter från olika bibliotek med skilda målgrupper om hur de hittar nya vägar för att nå sina användare. Alla tar avstamp i en vilja att utveckla verksamheten och lyfta fram bibliotekets samlingar eller lärosätets forskning. Texterna är presenterade utifrån fyra områden: Producent i rummetProducent i en digital miljöUtvecklare av metoder och Utvecklare av system och verktyg. Antologin är sista delen i en trilogi med fokus på bibliotekariens olika roller, del ett är Bortom förlägenheten: bibliotekariens pedagogiska roll i utveckling och del två Världen där utanför. Bibliotekariens roll som omvärldsbevakare och analytiker
 
Källa

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela