epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Skyddsängeln

Publicerad 2021-06-03 13:13:20 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

Den nionde delen i Sofie Sarenbrandts serie om Emma Sköld heter Skyddsängeln. Trots att våren är i antågande kan inte Emma glädja sig, eftersom hennes kollega Krille är försvunnen sedan ett halvår tillbaka. Dessa månader har Emma gått omkring som en levande död och försökt göra allt för att hitta honom. Detta går ut över familj och också över hennes arbete - hon har liksom ingen stubin kvar utan det smäller på en gång. Så hittas en äldre man död på ett nedlagt mentalsjukhus, men det kusliga är när mannens identitet avslöjas. Kan detta vara nyckeln till lösningen av Krilles försvinnande?
 
 
 
Jag tycker att Sarenbrandt är Sveriges bästa spänningsförfattare i modern tid. Hon är en svensk Elizabeth George, en som via sina böcker tar upp viktiga samhällsfenomen. Detta görs på ett så autentiskt sätt att karaktärerna blir otroligt verkliga för läsaren. Och trots att detta är nionde delen, så är man fortfarande inte less på Emma Sköld och kretsen kring henne. Man vill ha mer och det kan inte ske fort nog!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela