epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Tilly och de förlorade sagorna

Publicerad 2021-07-01 10:00:40 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

Andra delen i serien om Tilly heter Tilly och de förlorade sagorna. Här får man fortsätta att följa Tilly på hennes bokvandringar och de äventyr som hon då får uppleva. Denna gång handlar det om bokvandringar i sagor. Men det är något som inte stämmer; karaktärer dyker upp på fel ställen, hela sagor försvinner och bokmagi läcker ut. Tilly och Oskar blir indragna i kampen om att bevara sagorna och att förhindra att bokmagin försvinner.
 
Men det finns de som har andra planer, som inte bryr sig om något annat än sin egen makt. Det finns även inre slitningar bland  Underbibliotekets bibliotekarier och den nya Huvudbibliotekarien verkar ha en dold agenda. Det tycker åtminstone Tillys morfar och mormor.
 
Mitt i all denna röra så ska Tillys mamma Beatrice hantera situationen att komma tillbaka till verkligheten efter att ha varit fången i en bok i 11 år. Hon har inte bokvandrat sedan hon kom tillbaka och hon vet inte om hon någonsin kommer att våga göra det igen.
 
 
 
Ja, det är mycket som händer i denna bok, men framför allt andas hela boken av kärlek till böcker och läsglädje, samt en tro på böckers magi. Det kan man aldrig bli för gammal för, så att Tilly är en barn- och ungdomsbok har egentligen ingen betydelse! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela