epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

En hemlig plats

Publicerad 2021-08-25 13:08:03 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

Ramberättelsen i En hemlig plats av Tana French är ett foto som sätts upp på en flickskola och som föreställer en pojke, med texten "Jag vet vem som dödade honom.". Detta leder till att det omaka paret Stephen Moran och Antoinette Conway måste samarbeta för att lösa fallet. 
 
Under ca ett dygn får man följa poliserna i deras utredning när de befinner sig på flickskolan och hemligheterna nystas upp i takt med att man får följa de olika personerna som det handlar om. Fokus i denna roman är egentligen inte brottet i sig, utan det som ledde fram till det. Man får insikt i människors inre, hur de reagerar på händelser, personer och situationer. Detta är mer en psykologisk thriller än någon kriminalhistoria. 
 
 
 
Boken påminner mycket om Donna Tartts skrivande, så tycker man om hennes böcker - som är liksom en blomma som mycket långsamt vecklar ut sina kronblad - så kommer man att tycka om Frenchs En hemlig plats
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela