epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Tyst offer

Publicerad 2021-04-15 16:15:56 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

Peter May känner jag till, men har mig veterligt aldrig läst något av. Tills nu. Tyst offer är den första delen i en ny serie om den kriminalpolisen John MacKenzie.
 
Jack Cleland är en efterlyst polismördare som flytt till Spanien. Väl där så dör hans älskade i en eldstrid med polisen och Cleland svär att hämnas. Han ger sig av efter den som han anser är skyldig, nämligen polisen Cristina Sànchez Pradell. Cristinas nära och kära svävar nu i fara. 
 
 
 
John MacKenzie är den polis som skickats från England för att föra hem Cleland, men Cleland lyckas rymma så nu måste MacKenzie och Sànchez samarbeta för att få fast honom.
 
May håller en på halster genom hela boken och han är verkligen en mästare på att skildra personer och deras karaktärer. Personerna känns så levande, så verkliga - dom blir ens vänner. Jag ska inte spoila någotning nu, men så mycket kan jag säga att jag sörjer Ana och Sergio. Där briljerar författaren i personporträttering!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela