epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Den första frosten

Publicerad 2020-10-22 13:48:59 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

Tänk er att vara tvungna att bevittna en annan människas död, att höra luften pressas ur lungorna och se blodet rinna från munnen?! Det är vad som händer Allis i Anna Kurus roman Den första frosten (Moderinista, 2020).
 
 
För att komma bort från de mardrömmar och syner som förföljer Allis alltsedan hon bevittna denna hemska händelse, hyr hon en stuga som är ensligt belägen. Där hoppas hon återfå lugnet. I en annan stuga i närheten bor Jonas, som försöker läka sitt krossade hjärta. Samtidigt har en finländs man beslutat sig för att fjällvandra. När dessa tre livsöden vävs samman kommer det att sluta med katastrof.
 
Denna bok är en psykologisk thriller, där man får se människans värsta likväl som bästa sidor. Kurus debutroman är skriven på ett moget sätt och med ett avskalat språk. Det finns ett driv i berättelsen, en kittling i ryggraden, som gör att man måste läsa vidare. Denna kittling ger en rysningar av både välbehag och spänning/rädsla. 
 
Boken utspelar sig i Kiruna och är den första i en löst sammansatt trilogi.
 
Du kan köpa boken här.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela