epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Tjuven som hade klänning

Publicerad 2019-01-16 10:50:32 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

Trevors farfar heter Robbe. Trevor tycker hans farfar är cool, för han kan nästan allt, har tatueringar och tycker om att hitta på bus med Trevor. Men nu är Trevor ledsen för farfar och hans fru, som kallas för F2, ska skiljas. Trevor blir jätteledsen, men farfar försöker förklara att man kan vara vänner ändå. För att bevisa det tar han med Trevor och hela familjen till Göteborg. I Göteborg bodde för länge sedan en man som hette Lasse-Maja. Nej, han var inte detektiv, utan han var en tjuv som klädde ut sig till kvinna för att lättare komma in i husen för att stjäla. En tjuv i klänning! Det tycker Trevor låter roligt!
 
 
Robbe Eriksson har skrivit en mycket rolig och spännande bok för barn i yngre skolåldern, som dessutom är pedagogisk utan att vara tråkig. Den passar bra som högläsning eller om barnet vill läsa själv. Robbe har skrivit flera böcker om Trevor och farfar, som Marcus Körling har illustrerat på ett mycket levande sätt. Tjuven som hade klänning kan med behållning läsas av alla åldrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela