epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Inredningstrend

Publicerad 2019-01-09 15:51:40 i Allmänt,

En inredningstrend som kommit på senare år är litteratur. Böcker som prydnad, kaffebordsböcker eller som dekorativt material på en hylla, gärna sorterade efter färg och storlek.
 
Jag förstår inte vad böcker skall tillföra inredningen, en fläkt av intellektualitet? Själv tycker jag bara det är pinsamt när böcker så tydligt är en del av inredningen i ett hem och inte en aktiv del av ens inre. Varför denna chimär?
 
 
Min oförståelse kanske beror på att litteraturen betyder så mycket för mig och är en stor del av mitt liv. Att då bara ha den som någonting snyggt att visa upp, som en snygg tapet (finns tapeter som föreställer bokhyllor med böcker) är för mig helt oförståerligt och främmande. Men var och en blir ju salig på sin fason heter det.
 
Fast jag tycker ändå att tiden är ur led när böcker har blivit en metervara för inredning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela