epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Expedition Kanchenjunga

Publicerad 2019-01-03 03:54:00 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

Den andra av Michelle Pavers böcker jag läst heter Expedition Kanchenjunga. Även den är en sorts spökroman. Året är 1935 och en brittisk expedition är i Himalaya för att bestiga berget Kanchenjunga. Läkaren Stephen Pearce kommer med i sista stunden, tack vare (eller trots) att hans bror Kits är en av medlemmarna och intiativtagarna till expeditionen. I början går allt som förväntat men Stephen har ända från början en konstig känsla i maggropen och ju längre expeditionen går, desto fler mystiska saker börjar hända. Vad är det för ondskefullt väsen som förföljer dom? Ska de komma levande ner från Himalayas toppar?
 
 
Liksom i sin bok Evig natt lyckas Paver bygga upp stämmningen sakta men säkert, vilket gör att man fångas av berättelsen och bara måste läsa ut boken. 

Kommentarer

Postat av: Tantaugustastekopp.wordpress.com

Publicerad 2019-01-04 08:24:10

Den var riktigt bra tycker jag, har inte läst hennes andra än.

Svar: Evig Natt är också en spökroman, läs den om du gillade Expedition Kanchenjunga!
Dhana

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela