epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Bokrea-tips

Publicerad 2019-02-21 09:51:35 i Allmänt, Boktips,

Nästa vecka drar bokrean igång och är ni som jag så vet ni redan vad ni ska köpa på ett ungefär. Man bläddrar i katalogen och markerar intressanta böcker. Fast det kan ju hända att när man väl är på bokrean så var nån bok som man markerat inte alls intressant och man kommer hem med någon annan istället.
 
I år kommer jag dock inte att infinna mig fysiskt på bokrean. Jag har i alla år varit en flitig bokrea-besökare, men inte i år. Anledningen till det är min Asperger. Det är inte värt att få meltdown pga överbelastning av intryck. Nu har jag äntligen lärt mig att jag faktiskt inte behöver göra som alla andra, utan att jag ska göra det som jag mår bra av.
 
 
 
 
Därför har jag förbeställt rea-böckerna. Det blev inte så många. Har väl blivit mer nogräknad på äldre dar. Hoppas att ni kan hitta några boktips från det jag beställt! Annars kan jag tipsa er om Jonas Gardells senaste bok. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela