epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Eld & Blod, del 2

Publicerad 2019-04-09 00:30:02 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

Jag har ägnat den senaste veckan åt att vila pga mina nacksmärtor, samt att, då jag kunnat, läsa George R R Martins Eld & Blod, del 2 (Bookmark, 2019). Denna bok utspelar sig ca 200 år före händelserna i Sagan om Is & Eld även känd som tv-serien Game of Thrones (GoT).
 
Eld & Blod är en fiktiv historieskildring av landet Västeros historia och handlar om släkten Targaryen. Som vanligt bygger Martin sin fiktiva värld på ett trovärdigt sätt och med en berättarglädje som gör att man helt fångas av och lever i denna värld. Denna trovärdighet bygger helt på noggranhet i de små detaljerna, som visserligen ibland kan upplevas som tjatig, men ändå leder till en välbyggd fantasy-värld. 
 
 
Martin skriver också med en viss glimt i ögat, som bidrar till att man förälskar sig i denna värld av drakar, kungar, allmoge, tjuvar, skökor, svärd och trubadurer, liksom intriger, kärlek, hat och lojalitet.
 
Boken är ett måste för alla GoT-fans och själv väntar jag otåligt på del 3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela