epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Falco

Publicerad 2018-06-11 21:02:58 i Allmänt, Bokrecension,

 
 
Den femte delen i Herkulesserien heter Falco (Bookmark, 2018) och är skriven av förutom Mons Kallentoft även Anna Karolina. Ett terrordåd i Stockholms tunnelbana utförs av en ung flicka och vår hjälte Zack är nära att stryka med. Zack får fallet och blir undersökningsledare, samtidigt som han ska vara hanterare åt en polisinfiltratör i en knarkliga, eftersom den föregående har rapporterats saknad. Det är dessutom en fd kursare till Zack från Polishögskolan. 
 
Även privat har Zack det kämpigt, med en ny relation och tillitsproblem. 
 
Precis som de andra böckernna om Zack så är det full rulle från början, med fester, droger, sex och även allvar i och med polisutredningen, där människors liv står på spel. Gillade ni de andra böckerna kommer ni också tycka om den här! På ett rappt språk och med full action är det en bladvändare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela