epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Ibland känner jag mig så lycklig

Publicerad 2018-02-03 14:12:51 i Allmänt,

 
 
 
 
Ni som följt min blogg ett tag vet vid det här laget varför jag ibland kan vara borta några dagar elller en vecka från bloggen - och för er som inte vet det så kan jag berätta att det beror på min smärta och värk eller också kan det bero på min Asperger; att jag behöver varva ner, avstå från stimuli, boxa som jag kallar det för. Ibland kan jag läsa och ibland inte. I natt kunde jag inte det pga att jag var för trött, men jag hade för ont för att kunna sova. 
 
Nåväl, nog om det. Jag har återupptagit läsandet av Det av King eftersom några rec ex kom emellan. Boken är drygt 1300 sidor, så jag har det jag gör. King kan verkligen beskriva människor och deras inre! Han anses inte vara en författare av Nobel-klass (vad det nu är egentligen?) men jag tycker att även hans sämsta böcker ändå håller högre klass än många andra författares!
 
Vad skulle man göra utan litteraturen? Vad gör de som inte läser? Alltså, ibland känner jag mig bara så lycklig över att jag är en läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela