epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Att läsa

Publicerad 2018-04-06 15:57:07 i Allmänt,

 
 
 
”Att läsa är att resa”, så låter Akademibokhandelns slogan. Jag gillar den, men betydelsen framträder ännu tydligare om man negerar den: att inte läsa är att bli kvar, att stagnera. Att läsa går på tvärs mot samtidens flyktighet. Läsakten är i sig en aktiv handling som manar till eftertanke och perspektiv.”
 
https://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/richard-herold-ljudet-ar-inget-hot-att-lasa-ar-nagot-annat-an-att-lyssna/ )

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela