epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Själsfränden

Publicerad 2022-05-31 00:58:28 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

Den tionde delen i Sofie Sarenbrandts Emma Sköld-serie heter Själsfränden. Emma åker på ett larm om en ung kvinna som står på Västerbron och har tänkt hoppa. Emma försöker att tala kvinnan tillrätta, att inte ta livet av sig, men får en chock när hon ser att kvinnan inte är ensam på bron. Kvinnan håller sin 3 månader gamla bebis i famnen. Vad är det som får en ung mamma att vilja ta livet av sig och sin bebis? Vad har man då varit med om för hemska saker, om man ser mord och självmord som den enda vägen?! Emma Sköld börjar att leta efter svaren på dessa frågor och tvingas än en gång att bada i människors smutsiga byk.
 
 
 
Sarenbrandt går verkligen från klarhet till klarhet! Den här boken är ännu bättre än de förra och författaren står sig utmärkt väl i konkurrensen på ett internationellt plan. Sarenbrandt har en förmåga att skildra känsliga och aktuella ämnen - liksom Tom Clancy (och hans efterträdare) lyckas att skildra världshändelser på ett mycket träffande sätt. Språket är knivskarpt, handlingen fängslande från första sidan och budskapet är angeläget. 
 
Den här boken lämnar ingen oberörd. Sarenbrandt vinner på knockout i första ronden.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela