epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Gatsby blir tv-serie

Publicerad 2021-02-08 10:41:51 i Allmänt,

En tv-serie baserad på F Scott Fitzgeralds ikoniska 1920-talsroman Den store Gatsby är på gång, Serien bli en modern nytolkning av historien med fokus på New Yorks svarta befolkning vid tidpunkten, samtidigt som den också ”fångar hela majestätet hos Fitzgeralds tidlösa vision”.

Knuten till projektet är manusförfattaren Michael Hirst, som tidigare arbetat med serier som ”Vikings” och ”The Tudors”.

Källa

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela