epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Biblioteksbrand i Kapstaden

Publicerad 2021-04-19 18:09:57 i Allmänt,

Universitetsbiblioteket i Kapstaden har skadats allvarligt av en brand. Bibliotekets läsesal är totalförstörd.. Även om det inbyggda brandskyddet stoppade elden från att sprida sig till alla delar av byggnaden, är delar av de värdefulla samlingarna förstörda,. Exakt vad och vilka blir dock inte klart förrän det är säkert att gå in i byggnaden igen.

 

Källa

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela