epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Förstautgåvor av JK Rowling och Shakespeare säljs dyrt

Publicerad 2020-10-26 14:08:25 i Allmänt,

Ett exemplar av första utgåvan av Harry Potter and the Philosopher’s Stone såldes för knappt två veckor sedan för 75 000 pund. Den trycktes i endast 500 exemplar inbundet och är därmed en raritet. Förstautgåvor av författare är heta på auktion. JK Rowling är dock inte på samma nivå som William Shakespeare där ett exemplar av hans första samling med pjäser, First Folio, från 1623 såldes på en Christie’s-auktion i New York för hela 9,98 miljoner dollar.
 
Källa

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela