epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Amazon kan komma starkt

Publicerad 2020-12-21 10:35:47 i Allmänt,

Än så länge har Amazon.se inte gjort något stort avtryck på den svenska marknaden. Men i Nederländerna där de lanserade i våras driver Amazon redan nu runt fyra miljoner besökare från Google varje månad.
– Vi kan vänta oss att det även kommer att hända i Sverige inom ett halvår och att Amazon.se då kommer att ta cirka 3 miljoner besökare organiskt från e-handlare som idag rankar väl i Google i Sverige. Så det kan innebära ett trafiktapp i den organiska trafiken i storleksordningen 10-30 procent för e-handlare som CDON, Adlibris men även prisjämförelsesajter som Pricerunner och Prisjakt, som idag får flera miljoner besökare varje månad från Google, säger Henrik Vikström på byrån Pixel, till sajten Ehandel.
 
Källa 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela