epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Biblioteket som väntrum

Publicerad 2019-03-11 11:20:53 i Allmänt,

Gårdagens bloggpost om bibliotekens roll kan synas vara ganska grovt analyserat. Måhända är det så, men det är i alla fall min upplevelse av det hela.
 
Idag har jag lämnat in bilen på verkstan och jag måste vänta många timmar på att den ska bli klar. Dessa timmar tillbringar jag på biblioteket. Jag hade tur att de hade försäljning  av utgallrade böcker, endast 10 kronor för 3 stycken. Så jag har fyndat. Nu sitter jag i ett undanskymt hörn och bloggar. Imorse var det liv och rörelse här då en grupp skolbarn kom. Som tur var stannade de inte så länge, för luften fylldes av deras rop och skratt och skrik. Nu är det lugnare. Nästan helt tyst. Jag njuter av lugnet, Betraktar människorna runt omkring som strosar runt bland hyllorna.
 
 
 
Jag ska inte låna några böcker. Har redan många hemma att läsa. Dessutom har jag ju gjort mitt bokfynd. Jag tog med mig en bok hemifrån så att jag har något att läsa här på biblioteket (Ni ser väl ironin i detta?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela