epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Evig natt

Publicerad 2019-01-01 07:45:03 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

Årets första blogginlägg kommer här och det handlar om en bok som heter Evig natt och som är skriven av Michelle Paver. Det är en spökroman. En brittisk expedition ska göras till Spetsbergen och ett ställe som heter Gruhuken. Kaptenen på fartyget som ska ta forskningsteamet dit vägrar först, sedan stöter de på andra stora problem, så till den höga grad att Jack Miller till slut blir ensam i lägret. Han känner en ond närvaro och ser en mörk skepnad vid flera tillfällen. Vad är det som är därute? Varför vill det åt Jack? Kommer Jack att överleva?
 
 
Paver har också skrivit ungdomsböckerna om Vargbröder, som är populära. Denna bok hade jag inte hört talas om innan, men den läste jag helt i enlighet med mitt litterära nyårslöfte, att läsa annorlunda böcker. Det är jag glad att jag gjorde, för den var överraskande bra, så därför kommer jag genast att kasta mig över Pavers nästföljande bok Expedition Kanchenjunga, som också den är en sorts spökroman, denna gång uppe bland Himalayas toppar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela