epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Snömannen

Publicerad 2019-02-23 05:13:57 i Allmänt, Bokrecension, Boktips,

Snart kommer den första snön och då kommer han att mörda igen. 
 
Poliskommisarie Harry Hole får ett svårt fall. Det verkar som om hans farhågor om en norsk seriemördare besannas, när flera kvinnor anmäls försvunna och att man i samband med det funnit en snögubbe. Spåren leder långt tillbaka i tiden samtidigt som saker inträffar här och nu. Vem är Snömannen? Vem han eller hon än är, så är Harry Hole med i ett spel på liv och död. Rent bokstavligt.
 
 
 
Jag har läst Snömannen av Jo Nesbö. Jag har läst Nesbö förr, men ändå lyckas han överraska med oväntade vändningar i historien. Slutet är inte alls givet! Jag njöt av varje sekund! Den här boken är en riktig bladvändare. Läs den.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela