epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Författares topplista, del 6

Publicerad 2019-02-18 16:04:09 i Allmänt, Boktips,

Petronella Simonsbacka författardebuterade digitalt den 21 december 2018 med ljudboken ”Nytt liv sökes”, som gavs ut av Saga Egmont förlag. Vad hon själv tycker om att läsa är som följer.

Anna Gavalda: Jag älskar nästan allt hon skriver. Hon är en egensinnig författare, med ett långsamt, fransk berättartempo, som är mästerlig på att beskriva mänskliga relationer.

Maria Richardsson: Hon är en vanlig person som skriver ovanligt bra om svåra och angelägna ämnen. Jag har väntat i mer än ett år på att få veta vad som hände med Sofi och jag kommer tyvärr att få vänta ett halvår till, eftersom uppföljaren till ”Den blomstertid nu kommer” släpps av Lindskog förlag först hösten 2019.

Agatha Christie: Hon är en favorit som jag haft sedan barndomen. Det var roligast i början, när man blev lurad av henne varje gång. Sedan förstod man upplägget, men böckerna var ändå läsvärda. De är riktigt bra skrivna och hon har ett bra öga för hur människor fungerar. 

Isaac Asimov: Också en barndomsfavorit och en förebild som författare. Han gjorde mig intresserad av både teknik, hur världen och maskiner fungerar, och sci fi.

Gunborg Sahlin: Jag läste in hennes bok ”Tro” som ljudbok för ett år sedan och blev mycket berörd av den. Det är en bok som bränner till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela