epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Författares topplista, del 5

Publicerad 2019-02-03 18:53:52 i Allmänt, Boktips,

Lovisa Qvarfort Wistrand är en författare som utkommit med ganska många böcker under kort tid. Hon skriver fantasy och romance - än så länge ska kanske sägas, för vem vet vad som kommer härnäst? Wistrands kapacitet är stor, liksom hennes förmåga att skriva fängslande.
 
 
 
Så här säger Lovisa Qvarfort Wistrand själv om vilka hennes favoritförfattare- och böcker är:
 
  • Åke Qvarfort, som också är min man. Vi träffades genom texterna och man kan säga att jag föll för dem lika mycket som för personen bakom dem. Han skriver den bästa sci fin jag läst, men ingen roman är publicerad ännu. Novellen "Amalthea" finns att läsa i novellantologin "Sjön".

 

  • David Gemmell, som skriver klassisk fantasy om hämnd, hjältar och storslagna krig. Serierna "Legender från Drenai" och "Riganterna" får man inte missa.

 

  • Richelle Mead,, som skriver urban fantasy med mycket romance. "Vampire Academy"-serien är en riktig favorit hos mig, men jag tycker också mycket om "Bloodlines". Hon är en författare som vet hur man ska dra ut på romansen tills läsaren blir galen. Något som jag själv inspirerats av i mitt skrivande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela