epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Litteraturens roll

Publicerad 2019-04-23 22:46:08 i Allmänt,

Idag - det är fortfarande ca en och en halvtimme kvar av denna dag -är det ju Världsbokdagen. Dagen till ära vill jag skriva kort om litteraturens roll.
 
 
 
Litteraturen tröstar, den uppmanar, förargar, uppmuntrar. 
 
Litteraturen vidgar ens vyer, fokuserar på livsviktiga saker. 
 
Litteraturen lär en om livet och om människor, den hjälper en att stå ut med verkligheten - den är ett andningshål. 
 
Litteraturen är fönster till andra världar, man kan resa utan att gå utanför dörren.
 
Litteraturen sätter saker och ting på sin spets.
 
Litteraturen hjälper dig att komma ihåg och att glömma bort.
 
Litteraturen både bevarar och förintar.
 
Litteraturen ger föda åt mitt intellekt, medan endast (Guds) Ordet kan ge näring åt själ och ande!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela