epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Vilka böcker läser ni om?

Publicerad 2018-09-10 20:47:46 i Allmänt,

På Facebook följer jag en sida som heter Selma Stories (kolla deras hemsida http://www.selmastories.se/ ) och som handlar om böcker. Idag hade dom ett inlägg om vilka böcker man läser om. De hade ställt den frågan och läsarna hade gett likartade svar. Listan var på 13 böcker som de flesta hade läst flest gånger. Några av dem hade jag också läst, men inte flera gånger. De böcker jag läst flest gånger är, utan inbördes ordning:
 
  • Vindens skugga av Zafon
  • Öster om Eden av Steinbeck
  • Stockholms-serien av Fogelström
  • Den trettonde historien av Setterfield
  • Tidsresenärens hustru av Niffenegger
Ja, det finns nog fler, men detta är några av dom i alla fall. Min smärta och värk har varit svår några dagar nu, så detta inlägg blir ganska kort.  Vilka böcker har ni läst flest gånger?

Kommentarer

Postat av: Vargnatts bokhylla

Publicerad 2018-09-11 20:33:02

Hela Sagan om Isfolket som jag läst 4 gånger. Sen hela Narnia-serien också som jag tror är mellan 3-4 gånger den också :)

Svar: Narnia-serien är ju en klassiker, men Sagan om Isfolket har jag inte lyckats ta mig igenom, bara de 10 första eller så som jag läste för länge sedan.
Dhana

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela