epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Spökstaden

Publicerad 2018-09-07 15:23:51 i Allmänt, Bokrecension,

I andra delen om de besynnerliga barnen, Spökstadenså har barnen (som egentligen är vuxna) lyckats fly från ön och är på väg att ro över till fastlandet för att så småningom försöka ta sig till London, men tomgastar och väsen försöker hindra dom. Om de inte tar sig till London kan de inte rädda Miss Peregrine och inte heller de andra ymbrynerna.
 
 
Ransom Riggs lyckas behålla ens uppmärksamhet även i denna bok. Det är spännande så man biter på naglarna och undrar hur i hela världen barnen ska kunna klara sig. Mycket fart och fläkt, inte en lugn stund. När man tror att barnen har klarat sig, dyker ännu ett problem upp. Riggs har en sådan berättarglädje, man märker att han verkligen älskar berättelser, sagor och legender och han lyckas med något som faktiskt är mycket svårt; att göra en saga trovärdig, så att man undrar om den kanske inte är sann ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela