epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Det som göms i snö

Publicerad 2018-10-14 07:10:02 i Allmänt, Bokrecension,

Carin Gerhardsen är inte obekant för mig men däremot har jag aldrig tidigare läst hennes böcker. Nu har jag emellertid läst hennes senaste spänningsroman Det som göms i snö (Bookmark förlag, 2018). Det handlar om hur många människors liv påverkas av en smitningsolycka en januaridag, hur dessa människor liv kopplas ihop av en tillfällighet och hur en del människors liv tar slut, på egen hand eller genom någon annans hand, när knutarna i detta drama så sakteliga löses upp 4 år senare. Den skyldige förblir okänd ända till slutet och visar sig vara jokern i kortleken.
 
 
På ett lättsamt men ändå träffande språk berättar Gerhardsen en trovärdig historia. Man sitter som på nålar, vill veta hur det går, vem det är som är den skyldige och varför. Som en plogbil på en motorväg forsar man fram genom boken och när man slutligen slår ihop boken, så inser man att man varit helt innesluten i den värld författaren byggt upp och att man kommer att sakna de personer som man där lärt känna.

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela