epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Ett delat mysterium

Publicerad 2018-11-02 09:10:16 i Allmänt, Bokrecension,

Sophie Hannah, som numera övertagit Agatha Christies skrivand om Hercule Poirot har kommit ut med en till roman, utgiven på Bookmarks förlag. Den heter Ett delat mysterium
 
Poirot får fyra besök varav alla är mer eller mindre arga på honom. De har nämligen fått ett brev från Poirot som hävdar att de är delaktiga i mordet på Barnabys Pandy. Den stackars detektiven blir överöst av rätmätiga vredesuppbrott. Det hela slutar med att han åtar sig å faderns vägnar till en av brevmottagarna att undersöka saken. Den store Hercule Poirot är gång med sina små grå celler och det lär han behöva i detta tvistiga mysterium. Till sin hjälp har han, som tidigare, kommissarie Catchpool.
 
 
Hannah gör ett utmärkt arbet och har axlat manteln väl efter en av våra största författare genom tiderna. Det är inget lätt uppdrag. Även om just denna boken inte är den bästa av dom tre (hittills utkomna) så har den en kvalite’ långt över sina konkurrenter på deckarmafknaden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela