epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Fantasy är verklighet

Publicerad 2018-06-11 20:36:31 i Allmänt,

 
Böckerna är säkert bra ur ett litterärt perspektiv, men ur ett andligt perspektiv kan jag inte rekommendera dom.
 
 
Jag har inte läst ut de böckerna som jag hade tänkt att läsa, de svenska fantasyböckerna alltså. Jag ska tala om varför. 
 
Jag visste inte att det var svart magi i Demonviskaren av Lovisa Wistrand. För mig är det verklighet, den onda andevärlden är en realitet och jag vill verkligen inte ha med det att göra. Kanske inte författaren inser vad det är hon skrivit, kanske hon inte tror på övernaturliga saker, men det står i fliktexten att hon gör det. Jag har sett djävulen och jag vill inte ha med honom att göra! Jag tillhör Jesus.
 
De sovande av Nils-Petter Löf kan jag inte heller läsa, även om det inte direkt är svart magi där. Jag har varit naiv, trott att man kan läsa vad som helst, men man blir ju faktiskt påverkad av det och det blir en del av en själv. Fantasy är fantasi för en del, men för mig är det verklighet. 
 
Böckerna är säkert bra ur ett litterärt perspektiv, men ur ett andligt perspektiv kan jag inte rekommendera dom.
 

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela