epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Begynnelse

Publicerad 2018-06-28 17:28:13 i Allmänt, Bokrecension,

Så har jag då läst ut Dan Browns Begynnelse. Precis som alla andra av hans Robert Langdon-thrillers så är det full fart från början. RobertLangdon blir inbjuden till ett event på Guggenheimmuseét som hans vän och forne student Edmond Kirsch, en 40-årig miljardär som blivit världskänd för sina uppfinningar och djärva förutsägelser, där Krisch ska avslöjande en omvälvande vetenskaplig upptäckt. Han hävdar att han har hittat svaren på mänsklighetens grundläggande frågor; varifrån kommer vi och vart är vi på väg? Men under eventet händer någonting som gör klart för hela världen att det finns någon eller några som är beredd att gå hur långt som helst för att hindra Edmond Kirschs avslöjande. Langdon finner sig vara på flykt och hotad till livet, tillsammans med museéts chef Ambra Vidal.
 
 
Är du en Robert Langdon-fan ska du absolut läsa denna!
 
 
Brown skriver initierat om flera olika vetenskapliga frågor och det är en fröjd att läsa om man som jag är vetgirig och nyfiken på det mesta här i världen. Visst, det är ingen djupare litteratur, men ändå väcker den djuplodande frågor som hör till det filosofisk-religiösa facket. Är du en Robert Langdon-fan ska du absolut läsa denna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela