epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Boktips för lata dagar

Publicerad 2018-07-29 16:36:45 i Allmänt, Boktips,

Här kommer några boktips för lata dagar vid stranden, i hängmattan eller vart man nu än befinner sig! 
 
 
Stephen King funkar alltid, fast kanske inte hans tyngsta och tjockaste böcker då, för de kan behöva en egen hängmatta. Läs CarrieEldföddDet.
 
Den lilla bokhandeln i Paris av Nina George, som jag tidigare recenserat här på bloggen är en annan perfekt bok att läsa medan solen gassar eller för den delen även när det regnar, fast då blir det ju knappast utomhus i hängmattan man är då.
 
Det är ju populärt att läsa deckare och urvalet där är stort; Dennis LehaneJo NesböElizabeth GeorgeP D James eller klassiker som Agatha Christie eller varför inte någon av alla våra svenska deckarförfattare? Om man nu gillar sånt.
 
Katarina Bivalds Läsarna iBroken Wheel rekommenderar. Det är en söt liten historia om litteraturens påverkan på ens livsväg. En lättsmält bok. 
 
Vill man ha lite mer hårda fakta, så rekommenderar jag Kalla Kriget 2.1 av Mats Johansson eller Indiens historia av Sören Wibeck.
 
Läs och lev och njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela