epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Läslöften 2019

Publicerad 2018-12-31 18:12:39 i Allmänt,

Så har då ännu ett år gått. Tiden går så snabbt, man har ju just vant sig vid att säga 2018! 
 
Förra nyår så avgav jag ett nyårslöfte att jag skulle läsa alla olästa böcker i mina bokhyllor, vilket jag gjorde med lite fusk (gav bort en del). Nu tänkte jag avge följande nyårslöfte: att läsa annorlunda böcker. Jag ska gå utanför bekvämlighetszonen, läsa sådant som jag vanligtvis inte brukar läsa (kanske t o m någon romance-bok?), utforska nya territorier helt enkelt.
 
 
Det är inte alls så lätt som det kanske kan låta. Oftast vet man ju vad man tycker om att läsa och att medvetet välja något som man vanligtvis inte tycker om, riskerar ju att man inte får några bra läsupplevelser - eller så kanske man stöter på skatter på oväntade ställen!
 
Jag vill önska alla mina läsare ett Gott Nytt Läsår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela