epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Smaka på orden

Publicerad 2018-08-18 23:06:31 i Allmänt, Boktips,

Nu har jag börjat på en bok som jag har längtat så mycket efter att läsa, det är Carlos Ruiz Zafons bok Andarnas labyrint. Det är den fjärde och sista delen i serien om De Bortglömda Böckernas Gravkammare, som utspelar sig i Barcelonas vindlande gränder och gator. Kärlek och hat, lojalitet och svek, krig och fred, äventyr och spänning, mysterier och sanningssökande i en blandning som är oemotståndelig.
 
Zafons språk är sådant att man läser om, smakar på orden, suger på stavelserna för att de ska räcka längre. Jag läser inte fort för jag vill att boken ska räcka så länge som möjligt, vilket den kommer att göra ändå eftersom den är på nästan 800 sidor. Vilket i sin tur innebär att jag faktiskt inte kan läsa så länge åt gången pga min whiplasskada, så jag har m a o gott om tid att smaka på orden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela