epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Världsbokdagen och boklunga

Publicerad 2018-04-23 19:30:41 i Allmänt,

 
 
 
 
Idag, den 23 april, är det Världsbokdagen, vilket innebär att man ska uppmärksamma litteratur och läsande på ett särskilt sätt. Jag tror inte att jag bara talar för mig själv när jag säger att varje dag är en bokdag! 
 
Finns det något bättre än att sjunka in och försvinna i en bra bok? Finns det något bättre än att längta tillbaka till en bok man var tvungen att slita sig ifrån? Finns det något bättre än att dagligen omges av böcker man har läst, man håller på att läsa och böcker man längtar efter att få läsa? 
 
Jag har en Världsbokdag varje dag. Läsning är för mig som luften är för lungorna. Jag antar man kan säga att jag har boklunga då?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela