epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Böcker är min värld

Publicerad 2018-04-13 22:50:18 i Allmänt,

 
 
 
Böcker är min värld. Litteratur är lika nödvändigt för mig som maten jag äter. Min tro är ju syret, nödvändigt för min överlevnad, men litteraturen är som föda för själen. Jag skulle inte kunna leva utan böcker i mitt liv.
 
Därför är det lite förvånande att jag gav det nyårslöfte som jag gjorde; att ha läst ut 10 hyllvärmare. Vad som är problemet är just att det ständigt kommer nya hyllvärmare, för inte kan jag följa att jag har köpstopp! Men jag kanske kan läsa ut de tio som jag har sagt. Tveksamt, men möjligheten finns.
 
Att ”hinna ikapp” har jag insett är en omöjlighet. Det kommer alltid att finnas olästa böcker i mina bokhyllor.

Kommentarer

Postat av: Mösstanten

Publicerad 2018-04-14 07:56:47

Det kommer alltid att finnas olästa böcker hos mig också. För att inte tala om alla andra böcker där ute. Jag försöker säga till mig själv att jag ska glädja mig över boken jag läser och inte gräma mig överallt som jag inte läst. Lyckas rätt ofta ändå.

Svar: Du har så rätt!
Dhana

Postat av: Vargnatts bokhylla

Publicerad 2018-04-14 18:17:18

Jag kommer heller aldrig hinna läsa ikapp, det har jag gett upp nu :)

Svar: Ja det är nog bara att inse fakta.....jag llär aldrig hinna ikapp. 🙂
Dhana

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela