epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

En bokbloggs kvalité

Publicerad 2017-09-26 19:36:52 i Allmänt,

 
 
 
Vad är det som gör en bokblogg bra? Vad är det som får en bokbloggs kvalité att höjas? Ja, det självklara svaret är väl att det beror ju på vad man är ute efter! Djupgående analyser? Ytliga sammanfattningar av handlingar? Boktips att lägga till på sin läslista? Diskussioner om boken och/eller författaren?
 
På min bokblogg vill jag att folk ska känna sig som hemma. Jag diskuterar högt som lågt, jag läser ganska brett även om jag naturligtvis har mina favoritförfattare och även genrer som jag tycker mindre bra om. Jag talar om litteraturens betydelse, huruvida det var rätt att avslöja Elene Ferrantes identitet och Shakespeares sonetter. Allt i en och samma bokblogg! Men tydligen finns det personer som tycker att min blogg inte håller måttet. Det är ju mest synd om dom då, eftersom dessa personer missar något roligt, läsvärt och - framförallt missar de - en väldig personlig och ärlig blogg. 
 
På min blogg skriver jag om det som jag anser är viktigt angående litteratur och läsande. Jag bloggar om sådant jag själv tycker är intressant och bryr mig inte om publikflörtande! Men jag är ganska så övertygad om att om du älskar litteratur lika mycket som jag, om läsning är lika viktigt som syre för dig, ja, då kommer du att tycka om, förstå och känna igen dig när du surfar runt på bloggen! 
 
Välkommen!

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela