epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Ta min hand

Publicerad 2017-10-13 20:44:48 i Allmänt, Bokrecension,

 
 
 
Lisa Bjurwald har skrivit en uppföljare till sin Tills bara aska återstår. Den nya boken heter Ta min hand (Bladh by Bladh, 2017). Rebecka Born är avstängd tills vidare från Sektionen för särskilda hot (SSH) och tillbringar sin ofrivilliga semester tillsammans med sina söner i sin pappas sommarhus i Italien. Rebeckas pappa tillhör en särskild elitstyrka inom den italienska polisen och han tycker att den svenska polisen är mesar som enbart handlar efter byråkratiska regler utanhänsyn till moral och etik. Rebecka kommer snart att hålla med honom. Hon får ett tips om försvunna flyktingbarn, men tar det inte på allvar förrän ännu ett tips kommer från en källa hon litar på. Rebecka börjar nysta i härvan trots att hon är avstängd - vilket kan ha sina moraliska fördelar. Det hon upptäcker är en fasa som få av oss vet något om. Liksom Bjurwalds förra bok, så är även den här baserad på verkliga händelser. Sexhandel med barn är tyvärr en blomstrande affäroch Bjurwald levandegör det helvete som detta innebär.
 
Gillar man det svenska deckarundret så ska man absolut läsa denna bok. Den håller samma klass som de andra och står sig väl i konkurrensen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela