epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Vinterkräksjuka de lux!

Publicerad 2017-11-12 20:34:38 i Allmänt,

 
 
Ligger i min säng och skriver på min Ipad eftersom jag inte orkar sätta mig vid datorn, vilket i och för sig skulle vara lättare när det gäller själva skrivandet. Jag läste ingenting igår och har inte läst något idag heller, då är det illa! Men ni mina kära läsare hoppas jag läser för fullt, att ni håller er friska och att ni mår bra. Jag återkommer med recensioner och boktips och litteraturprat när jag tillfrisknat från vinterkräksjukan, de lux varianten!

Kommentarer

Postat av: vinylsamlaren

Publicerad 2017-11-13 22:32:45

Tjenare!

Har själv en whiplashskada sedan många år tillbaka men som "kommer och går" - dvs mycket bättre på sommaren när det är varmt men sämre på vintern när det är kallt.

Asperger har jag ärligt talat noll erfarenhet av.

Men hur går det att vara kristen och lesbisk samtidigt. Då syftar jag inte på Guds och Jesus åsikt utan på kyrkans åsikt.

Har själv varit aktiv inom Pingstkyrkan många år men...

Lev Väl!

Svar: Hej och tack för sin kommentar! Angående min whiplash så kan jag nog inte säga att jag påverkas av vädret eller temperaturen, jag kan ha ont och vara sängliggande även på sommaren, men däremot så tycker min fibromyalgi bättre om sommaren än om vintern!
Har också varit med i Pingskyrkan och även i Missionskyrkan och ingen av mina dåvarande pastorer hade några åsikter, men däremot har jag fått höra skitsnack från andra kristna, att jah är besatt, fördömd, etc. Men det VET jag att jag inte är!

Att ha Asperger kan man säga innebär att man har en annan mjukvara än andra, att man tänker och fungerar på ett annat sätt än ”vanliga” människor. Man kan ha svårt för vissa vardagliga saker, men är superduktig på en sak. Mitt nördintresse är historia, om det kan jag prata intimmar, men jag klarar inte av att gå på Ica Maxi och handla. Begåvningsprofilen är ojämn som det heter. Googla gärna, för vi Aspisar missförstås så mycket, folk tror vi är känslokalla, empatilösa, ouppfostrade, men så är det inte alls. Vissa saker förstår vi helt enkelt inte eller vi kan inte ge uttryck för det.
Dhana

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela