epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Ett orört fält

Publicerad 2017-11-08 15:12:42 i Allmänt,

 
 
 
När man håller en bok i handen, som man bara vet och känner kommer att bli en riktig härlig läsupplevelse; det är ungefär som när man står inför ett fält med orörd snö, man betraktar och njuter av det vackra samtidigt som man vill kasta sig ut i det vita och göra snöänglar - på samma sätt är det med en bra bok, man känner en spänd förväntan, en otålighet och en önskan om att bevara det orörda orört för då har man allt det vackra framför sig. 
 
En bra bok skapar magi, är en gåva, ingen självklarhet. En sådan gåva kan finnas kvar i ens inre hela livet. Man kan samla dom liksom pärlor och har man tur så har man ett helt halsband av pärlor till slut. Men som sagt, i så fall är det en gåva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela