epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Allt har sin tid

Publicerad 2017-11-02 06:35:51 i Allmänt,

 
 
Ibland behöver man en bok som roar, ibland en som oroar. Ibland behöver man en bok som får en att tänka, ibland en som tänker åt en. Ibland behöver man en bok som får en att glömma, ibland en som får en att komma ihåg.
 
 
Om en bok är riktigt bra, förtjänar den att bli läst igen, och är den underbar, borde den bli läst minst tre gånger. - Anatole Broyard -
 
 
En bok kan vara liksom en yxa för isen inom oss (som Kafka sa) eller som murbruket som fogar samman tegelstenarna i livets mur. Under olika perioder i livet behöver man olika böcker, vid vissa sinnesstämningar behöver man en viss sorts bok. Om man därför dröjer alltför länge med att läsa en bok man köpt, kan det hända att man aldrig vill läsa den heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela