epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Många liv

Publicerad 2017-05-22 17:09:05 i Allmänt,

 
 
Jag är född med en boklista som jag aldrig kommer att kunna avsluta!
 
Å böcker, böcker, böcker!!!! Alla dessa böcker som bara väntar på att jag ska ta upp dom, öppna pärmarna försiktigt och förväntasfullt bläddra bland sidorna - alla dessa böcker som väntar på mig och vill bli lästa! Inte kommer jag att ha någon chans att läsa alla böcker som jag vill, som jag tycker verkar intressanta, spännande, som får mig att gå bortom min egen horisont. Jag har ett okänt antal böcker i mina bokhyllor som jag inte läst - mitt nyårslöfte för i år var att ine köpa några nya böcker förrän jag har läst alla olästa böcker jag har, vilket har gått sådär....dvs inte alls - och samtidigt ser jag varje dag böcker som liksom ropar på mig, som jag lagrar i min minnesbank (dvs skriver upp i mobilens notebook) för att vid tillfälle köpa eller, mindre troligt, låna på biblioteket. 
 
Det är bara att konstatera att jag skulle ha behövt leva många liv för att hinna läsa alla böcker jag vill. Väldigt många liv faktiskt.

Kommentarer

Postat av: Linnea

Publicerad 2017-05-22 21:31:37

Så mycket böcker, så lite tid..
Jag har hundratals olästa böcker hemma och minst lika många som jag inte har i min ägo men som jag vill läsa nu, nu, nu. Och så kommer det nya hela tiden! :o

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela