epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Rikedom

Publicerad 2017-03-21 17:45:18 i Allmänt,

 
 
 
Magnus Uggla sjunger att man känner sig som kung i baren den 25:e varje månad. Ni vet säkert vilken låt jag menar. Nåväl, nu är det inte den sortens berusning jag menar när jag säger att jag känner mig som en drottning, även om jag har just fått ut min pension! Den typen av berusning jag menar är den litterära sorten, den man får av att läsa och äga böcker, av att älska litteratur, den typen av rikedom som aldring någonsin kan mätas i pengar eller status!
 
Ja, jag känner mig som en drottning, när jag efter bokrean har lyckats fynda böcker billigt och de nu ligger i en mer eller mindre prydlig hög i bokhyllan och väntar på att jag ska upptäcka vilka världar - och vilka personer som bebor dessa världar - som är innanför pärmarna. Det, mina vänner, är sann rikedom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela