epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Fantasy-fynd!

Publicerad 2017-03-30 21:39:59 i Allmänt,

 
Igår hittade jag den här boken på seconhand. Ja, egentligen är det två böcker i en volym; Skuggvarelser och Blodets röst av Magnus Nordin. Jag har mer och mer börjat dras till fantasygenren. Den har oanade möjligheter eftersom allt kan hända och förekomma i en fantasyvärld. Fast det är svårt att få till en trovärdig värld tycker jag, en som håller på alla områden. Några som lyckats med det är ju förstås Tolkien, (kan man räkna C S Lewis dit?), Kristin Cashore, Lian Hearn och George R R Martin. Ska bli spännande att se om en svensk kan leva upp till mina förväntningar. Läste tidigare en fantasy/sci fi av en svensk och den var överraskande bra. 
 
Fast ingen slår Martin tror jag ändå.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela