epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Litteraturens sanningar

Publicerad 2017-06-02 06:47:42 i Allmänt,

 
 
Ni vet när ni läser romaner där det står att när två älskande (oavsett kön) kysser varandra, så försvinner världen runt omkring? Ni vet när det i romaner talas om att någon blir sjuk av kärlek, av att inte vara med sin älskade? Det är inte bara i fantasins värld sådana här saker händer, utan det är en av sanningarna som litteraturen uppenbarar; när man kysser den man älskar försvinner världen runtomkring, det pirrar i hela kroppen och man svävar faktiskt på moln! När man är bort från den man älskar en längre tid (vilket i två älskandes fall kan röra sig om allt från 5 minuter till fem dagar) så blir man faktiskt sjuk av längtan och saknad! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela