epiloger.blogg.se

Det enda viktiga i en bok är den betydelse den har för dig!

Läsglädje

Publicerad 2017-06-24 14:09:08 i Allmänt,

 
 
 
För några år sedan så snubblade jag av en slump över en viss berömd bok. Det var på Ica Maxi, på ett bord för restexemplar som dom reade ut. Där hittade jag den här boken som jag hört talas om. Jag är alltid skeptisk till böcker som  "alla"  tycker är  "bra". Den här boken kostade dock endast 19 kronor, så jag tänkte att även om jag nu inte skulle tycka om boken så var den ju inte dyr. Senare på aftonen började jag läsa - och var fast från första sidan. Efter att jag läst lite till beställde jag de övriga böckerna i serien. Jag blev inte alls besviken på dom heller -och jag som vanligtvis inte läser fantasy! Ja, lycka är att läsa en bok och veta att det finns flera till bra böcker i serien som väntar.
 
Vad det var för bok? Det var Kampen om järntronen av George R R Martin. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dhana

Jag är sjukpensionär pga en whiplashskada. Har alltid läst mycket och skulle inte klara mig utan litteraturens roll i mitt liv. Jag tar emot rec ex (endast fysiska böcker). Vill du komma i kontakt med mig? Mejla mig på [email protected] och om du vill följa min blogg så klicka på RSS-knappen som du finner längst ner på sidan.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela